#21 - Van Nominatie tot Winnaar: Insiders onthullen de 'Meest invloedrijke recruiter' secrets

[00:01.0]
Welkom bij de recruiter aan het woord. Mijn naam is Joris Verhoeven. In deze podcast voer ik inspirerende gesprekken en deel mijn inzichten over het mooiste vak dat er is. Recruitment. Blijf luisteren en ontdek hoe jij het verschil kunt maken.

[00:19.5]
Welkom Milou en Jair in deze speciale podcast. Ja, dank je wel. Dank je wel. Op afstand zeg maar. Ja. Ja. Even voor de luisteraars en voor degenen die hem bekijken. Milou en Jair, jullie zijn mede-organisatoren van de MIR25, ofwel de meest invloedrijke recruiter voor het jaar 2025, welke op 29 januari wordt uitgereikt, maar waarvoor de nominatieronde al op 11 september begint of is begonnen.

[00:52.4]
Het toffe dat jullie mede in de organisatie zitten is, jullie zijn ook ooit genomineerd geweest. zelfs ook een categorieprijs gewonnen dus vandaar dat ik het super leuk vind om hier toch even met jullie over te praten en jullie ervaringen te beluisteren en dat jullie ze kunnen delen ook met degenen die genomineerd gaan worden of degenen die mensen gaan nomineren dus dat was even de insteek om met elkaar op deze manier in gesprek te gaan.

[01:20.6]
Leuk. Dus nogmaals welkom. Jair, wanneer heb jij meegedaan? Afgelopen editie. De meer van 2024 was dat in het mooie Rotterdam.

[01:35.7]
Het altijd mooie Rotterdam zeg ik elke keer. En welke categorie heb jij meegedaan? Categorie intrim. Ik had wel verwacht dat er veel meer collega-intrimmers ook in die categorie zouden meedingen, maar we waren uiteindelijk met z'n tweeën.

[01:51.0]
Aan het einde van de avond of ergens halfwege de avond mocht ik ook de prijs gaan ophalen. Dat was super gaaf. En ook heel de aanloop naar de natuur was ook heel gaaf om mee te maken en om aan bij te dragen. Ja, maar daar komen we dadelijk even op terug. Ja. En jij Milou, wanneer heb jij meegedaan?

[02:06.9]
Ja, ik ben twee keer genomineerd geweest zelfs. En ik heb echt meegedaan in 2019. 2019? Ja, dat is al heel lang geleden. Hoe lang gaat de meer al terug, weet jij dat? Uit mijn hoofd zeg ik even dat het vorig jaar het vijftiende jaar was.

[02:27.7]
Zoiets. Dus er gingen al behoorlijk wat mensen voor ons. Ja, leuk. Milou, toen jij hoorde dat je genomineerd was. Laten we even van die van 2019 uitgaan.

[02:43.2]
Hoe reageerde je toen? Wat ik op dat moment heel erg leuk vond, wat mij nog bijdraagt is dat ik toen er tijd toen genomineerd werd door een opdrachtgever waar ik mee samenwerkte en dat dat niet alleen een nominatie was per definitie puur voor mij als persoon, maar vooral ook voor het team waar ik mee werk.

[03:02.8]
Maar goed, op dat moment was een nominatie alleen voor een individu alleen, maar dat je toch wel op een manier de erkenning krijgt voor het werk dat je doet en voor een samenwerking waar je hard aan werkt. En welke categorie was dat toen?

[03:19.6]
Corporate recruiter? Nee, dat was toen nog bureau recruiter. Dat is de categorie waar ik toen in meegedaan heb. Wat ging er door jou heen toen jij hoorde van jij bent genomineerd voor het werk wat je team Nou, dat doe je nog steeds als team natuurlijk, maar het is ergens natuurlijk wel een leuke waardering die je krijgt op dat moment.

[03:40.2]
Dus jij voelde je heel erg gewaardeerd op dat moment? Ja, zeker. En jij? Jouw reactie, weet je dat nog? Ik was in eerste instantie heel erg verbaasd, omdat ik dacht van oké, ik wist dat het bestond. En ik heb er heel veel van voorbij zien komen, voornamelijk in die nominatie en uitreikingsfase van andere collega recruiters.

[04:00.9]
Dus wel wat van gezien, maar nooit heel actief naar gekeken. Heel gek gezegd, maar ik was gewoon compleet verbaasd. Ik dacht ook dat het een spambericht was wat ik ontving in eerste instantie. Van nou, dat zal toch niet. Volgens mij kreeg ik het bericht net in de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

[04:17.0]
Toen hadden we het ook over stemmen binnenhalen en dat soort dingen. Toen dacht ik, moet je dit wel willen? Heb ik hier wel zin in? Maar ik dacht ook, maar ik denk hetzelfde als Milieu, je voelt je toch vereerd. Het is een mooie kroon op het werk dat je hebt verzet.

[04:34.0]
Als het inderdaad lukt en je wint de prijs. Dus met die gedachte ook uiteindelijk besloot om mee te doen. Dus ja, heel gaaf. Heel gaaf. En toen, Jair, je hoorde dat je was genomineerd. Je had er al zo moeilijk aan gaan beginnen gezien het stemmen en wat er nu allemaal rondomheen gebeurt.

[04:55.3]
Maar hoe is het daarna gegaan? De nominatie heb je geaccepteerd. Dus je ging ervoor. Wat heb je toen gedaan? Eerst nog getwijfeld want je hebt natuurlijk de publieksprijs en de juryprijs en destijds was het nog een optie om te zeggen van nou je gaat of meedingen voor alleen de publieksprijs of ook voor de juryprijs.

[05:14.3]
Daar heb ik nog heel even over getwijfeld en toen dacht ik ja het is alles of niks maar dat is gewoon typisch hoe ik ben. Alles of niks is met veel energie aan beide prijzen meegedingd. Nou, nagedacht over, oké, je moet die video's eens gaan maken.

[05:29.7]
Ik heb nog wat... En wat bedoel je met die video's maken? Ja, dus voor de juryprijs moest je antwoord geven op een x-aantal vragen. En dan per vraag moest je daar een video voor insturen. Nou, hoe je dat voor je ziet, wat je doet aan ontwikkeling, hoe je dus up-to-date blijft met trends.

[05:45.1]
Nou, wat je hebt gedaan, wat impactvol is geweest. Nou, allemaal dat soort vragen. Dus die ook voorbereiden, maar ook in gesprek gaan met oud-deelnemers. Ik weet niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb ik je ook nog een bericht gestuurd Milou over hoe dat destijds is gegaan, maar ik durf niet met honderd procent zekerheid te zeggen.

[06:02.9]
Stel dat het is Milou, wat zou je dan gezegd hebben, voor het jaar eer was jij oud-genomineerde. Wat zou jij hem dan hebben verteld van hoe gaat het na het moment van nomineren?

[06:19.8]
Nou ik denk dat ik daar wel eerlijk over zou zijn inderdaad. En ik denk dat we dat ook wel zien in de laatste edities. Het is wel alles of niets. Je moet er wel echt voor gaan. En dat is heel erg leuk, want je krijgt daar heel veel positieve respons op.

[06:34.8]
Maar het kost je ook veel tijd. En waar gaat de meeste tijd in zitten? Ik denk dat de meeste tijd toch wel echt gaat zitten in het activeren van je netwerk om op jou te gaan stemmen op het moment dat dus de stemmen dat er gestemd kan worden.

[06:51.7]
Inderdaad, wat jij eerder al aangeeft. Je moet absoluut even goed nadenken over de vragen die je moet inzenden. Maar dat is in principe iets wat niet zo heel erg veel tijd kost. Daar moet je gewoon even goed over nadenken en even voor gaan zitten. Maar om structureel in je netwerk mensen aan te sporen of in ieder geval op te gaan laten stemmen, ik denk dat dat het meeste tijd kost.

[07:13.5]
Ja, oké. En dat moet je ook wel leuk vinden natuurlijk. Dat je jezelf een beetje naar voren zet en echt wat omstemmen gaat vragen. Dat moet wel een klein beetje bij je passen natuurlijk. Zijn we als recruiters vaak wel een beetje extroverte mensen, dus een beetje social media zijn we niet vies van.

[07:30.5]
Nee, maar dat had ik ook inderdaad. Dat je denkt, ja inderdaad, social media ben je niet vies van en we zijn over het algemeen vrij extrovert als recruiters zijn. Alleen wat ik wel lastig vond, is dat je in dit geval jezelf dus heel erg naar voren moet laten leden en jezelf moet verkopen terwijl ik heb ook bij een bureau gewerkt daar was het je verkoopt je kandidaten of je verkoopt je vacatures aan de kandidaten en nu was het opeens nu ging het alleen maar over mij over jezelf ja ik ben niet per se een type die zichzelf heel erg naar voren zet of heel erg actief is met bijvoorbeeld een personal brand wat mijn concurrenten in de categorie wel heel erg deed en heeft En dat kan je natuurlijk heel erg helpen in het vergaren van stemmen.

[08:15.5]
Als je heel actief bent op LinkedIn en je hebt veel traffic, je hebt veel interactie, je bent zichtbaar. Dat was ook een van de redenen waarom ik twijfelde om mee te doen. Omdat ik dacht, ik heb dat eigenlijk niet. Ik gebruik LinkedIn voornamelijk om factures te delen. Maar niet om mezelf in de schijnwerpers te zetten. En nu werd dat dus ongedraaid.

[08:32.4]
En ik dacht wel, ik ga het een paar keer proberen. Kijken hoe het aanvoelt. Dus ik heb volgens mij één of twee posts op LinkedIn gedaan. En natuurlijk privé op je op mijn eigen Instagram en op mijn eigen Facebook bewijs van heb ik wel wat meer gedaan. En ook via mijn contacten op WhatsApp echt wat mensen geactiveerd.

[08:51.2]
Maar zakelijk gezien op LinkedIn heb ik dat best wel. Ja, best wel minimaal gedaan eigenlijk. Ik vind het wel goed dat jullie het ook allebei wel aangeven. Dat er ook daarin best wel veel tijd gaat zitten. En ook wat jij met name aangeeft, daarom heb ik wel getwijfeld.

[09:07.2]
Wij hebben er ook als organisatie, en daar kunnen jullie ook beamen, ook mede daarom voor gekozen. Om de inhoud van waarom is iemand een impactvolle recruiter. Wat maakt nou dat jij... in de race bent voor deze titel, dat gaan we veel meer podium geven en dat gaan we vanuit de organisatie ook veel meer pushen en mee naar buiten, zodat als jij een wat kleine netwerk hebt aan mensen, je wordt toch wel gezien en er wordt toch wel gezien waarom jij in aanmerking zou moeten komen voor die titel.

[09:38.3]
Zou dat helpen denk je? Denk je dat dat drempelverlagend is voor genomineerden om daar ja tegen te zeggen? Ja. Ik denk ja en nee. Dus aan de ene kant denk ik zeker, drempelverlagend, omdat we wat meer op de inhoud nu gaan zitten in plaats van op hoeveel mensen ken je, hoe actief ben je op LinkedIn.

[09:58.0]
En aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat dat voor mensen misschien juist, de mensen die juist wel een hele actieve personal brand hebben of heel veel interactie hebben, dat die in het verleden hadden gedacht van ja, maar dan is het gewoon wat stemmen via LinkedIn regelen en dan ben ik er. Dus ik denk dat het twee kanten op werkt. Maar ik weet niet, hoe kijk jij daar naar Milou?

[10:13.7]
Ja, dat ben ik inderdaad helemaal met je eens en ik denk absoluut dat het een goede ontwikkeling is dat we op deze manier misschien ook de juryprijs daarin wat meer weer in de aandacht zetten ook en ook op het event zelf de inhoud wat meer laten spreken in plaats van het alleen maar hebben over inderdaad het aantal stemmen bijvoorbeeld.

[10:33.7]
Maar inderdaad, je ontkomt er niet aan dat er geworven gaat worden op LinkedIn voor stemmen en dat er marketing, dat je marketing acties ingezet worden. Maar ik denk dat het ook daarin is. Het zou natuurlijk een hele leuke ontwikkeling zijn als die marketing acties ook iets meer over de inhoud gaan in plaats van alleen maar het stem op mij bericht.

[10:56.2]
Dat is wel iets wat ik daarmee hoop te bereiken. Misschien nog goed voor de luisteraars en de nieuwgenomen om te weten, dat kunnen wij niet tegenhouden. Dat mensen campagne voor zichzelf gaan voeren en dat mag ook. Het is niet min of meer een verkiezing. Dat gebeurt met alle verkiezingen.

[11:13.0]
Laten we niet vergeten dat dat ook heel leuk is. Dat maakt het ook heel leuk. Dat veroorzaakt traffic en reuring. Maar we weten ook dat wij er als organisatie echt veel meer aandacht aan die inhoud en aan de impactvolle redenen gaan geven waarom iemand genomineerd is, waardoor ze toch wel gezien gaan worden.

[11:31.0]
En ik denk dat dat wel een hele gave ontwikkeling en een positieve ontwikkeling is voor al diegenen die genomineerd zijn en gaan worden. Als je heel even zegt, dus jullie geven aan, je wordt genomineerd, vervolgens ga je bij jezelf te raden van ja, ga ik ervoor of nee, ik geef mijn nominatie terug.

[11:51.7]
Nou, jullie hebben er gelukkig voor gekozen om ervoor te gaan. Jullie zijn ook in het proces van de juryprijs geweest. Via de tool van Cameo hebben jullie de vragen beantwoord die aan jullie categorie waren verbonden, waar de jury op een gegeven moment ook een oordeel aan heeft gegeven.

[12:12.2]
Zo is ook de juryprijs voor de meest invloedrijke recruiter bepaald. Daarna was er uitreiking. Als je nou eens terug gaat kijken naar heel dat proces, wat heeft het jou gebracht Milou? Ik denk wat het mij gebracht heeft is misschien wel, als ik er nu inderdaad op terugdenk, is het een moment dat je echt even gaat nadenken van welke impact maak ik nou eigenlijk.

[12:40.3]
Misschien is dat het nog wel het meest, omdat het nog wel het meest gelinkt is aan die juryvragen. van welke impact maak ik nou eigenlijk of wat doe ik er nou eigenlijk aan om mijn eigen kennis te verbreden of om dat ook weer met wellicht mijn collega's bijvoorbeeld te delen. Daar ga je echt even over nadenken en daar sta je bij stil en daarnaast denk ik ook wel dat je dan ook wel beseft hoe misschien groot je netwerk eigenlijk is en hoeveel je er eigenlijk ook van hoort van mensen waarvan je het in eerste instantie niet zou verwachten bijvoorbeeld.

[13:12.9]
Dus dat is op zich ook wel leuk. Je netwerk, die olieflek verspreidt zich echt best wel ver, dus dat is best leuk om te horen. Maar ik denk dat je echt even bewust gaat nadenken van waarom doe ik dit eigenlijk en waarom vind ik eigenlijk het werk van Recruiter leuk en wat wil ik hier nou eigenlijk mee bereiken? Dat je daar eens over na gaat denken is wat ik er denk ik het meeste mee genomen heb.

[13:30.8]
Dat je jezelf bewust wordt van, maar hoezo heb ik impact als recruiter? En wat doe ik dan om die impact? En dat je naar aanleiding daarvan misschien ook wel denkt van, oh, maar wat zou ik eigenlijk nog meer kunnen doen? Of hoezo? Misschien is dit wel pas het begin.

[13:45.9]
Wat kan ik nog meer doen? Ja, zeker. En bij jou, Jayir? Ja, ik denk, kijk, ik deed daar mee in de categorie interim. Ik ben natuurlijk interim recruiter. Wat het mij voornamelijk heeft gebracht is dat het toch wel deuren heeft geopend, ook bij organisaties waar ik al langer in contact mee probeer te komen.

[14:03.5]
Die nu opeens denken van, oh ja, misschien zal ik maar eens een keer reageren op dat LinkedIn berichtje wat hij me al een paar keer heeft gestuurd. Dus er is echt wel deuren geopend. Aan de andere kant ook wel voor, op het moment dat ik weer nieuwe acquisitie voor mezelf ging doen voor nieuwe opdrachten, ook al weer wat makkelijker om dan de prijs of de naam te gebruiken.

[14:22.6]
Heb je het ook in je bio staan? Ja, zeker. Ik denk dat het wel helpt. Het is eigenlijk, als ik het zo zie, een soort van personal marketing geworden. Omdat ik denk, die titel mag je nu dragen. Het is geen beschermde titel, maar goed, ik gebruik hem natuurlijk wel. En zeker voor intrimmers denk ik dat het heel interessant is om hier aan mee te doen.

[14:41.5]
Omdat het je zichtbaarheid vergroot. Je komt ook bij de uitreiking, heb ik ook mensen gesproken van relatief grote organisaties. Maar ook collega recruiters of recruitment marketeers gesproken. En het wereldje is vrij groot, maar ook wel heel klein. En dat merk ik nu ook met heel veel dingen.

[14:57.2]
Als ik acquisitie doe en hoe vaak ik wel niet geappt word van hey D&D die appte me voor een referentie. Of om even te checken. En hoe zit dat dan? Iedereen kent elkaar op de een of andere manier toch wel. En dan helpt het wel als je zo'n prijs hebt gewonnen en daarnaast ook leuke opdrachten mag doen.

[15:16.8]
Dus ik denk zichtbaarheid heeft het me gebracht, deuren geopend. Ja, dat vooral. En ook wel een stukje bewustwording voor voornamelijk een groot deel van mijn omgeving, van mensen die eigenlijk soms denken, maar recruitment is zo makkelijk. Je zet een vacature online en je voert wat gesprekken en je brengt een mooi voorstel uit dat iemand is aangenomen.

[15:36.8]
Klaar. Ja, en dat ze nu ook wel zien van, oh, maar het is echt wel eigenlijk een serious job en er worden zelfs prijzen voor uitgereikt en mensen moeten daaraan meedingen. Dus het zorgt ook wel voor een stukje bewustwording bij in ieder geval een groep mensen die nog niet eerder ...zich daar zo ineens verdiept.

[15:52.5]
Het is gewoon duidelijk geworden bij de mensen in jouw achterban... ...dat het een vak is, waarvan je er zomaar bij doet. Ja, gaaf! Hé, Milou, wat wil jij de genomineerden meegeven... ...die genomineerd zijn en misschien twijfelen van...

[16:12.4]
...moet ik het wel, moet ik het niet doen? Wat geef je ze mee om ze over de streep te helpen? Nou, ik zou zeker... meedoen en het gewoon gaan doen en ook wat ik ook wat ik heel prettig vond is ook dat je dat ik het niet helemaal alleen hoefde te doen dus dat je een of collega's naast je hebt staan die je er een beetje bij helpen of iemand die goed is met bijvoorbeeld LinkedIn op je op werk die je helpt met met posts maken dat je gewoon die hulpvraag wel stelt want mensen zijn echt heel erg bereid om je te helpen.

[16:43.0]
En ook los van een team aan collega's, je kunt er ook aan collega's uit het veld die of ergens anders werken. Ja, zeker. Kijk, in je eentje ga je het zeker weten niet winnen. Dus je moet een beetje ambassadeurs om je heen hebben die je die vragen kunt stellen.

[16:58.1]
En ik weet zeker dat iedereen heel erg bereid is om te helpen. En anderzijds, ja, inderdaad wat we net ook al zeiden. Waarom doe je wat je doet? Waarom ben je recruiter? Kijk, als je dat al naar buiten kunt brengen, heb je het meest authentieke verhaal. En dan is het in elk geval, het kan nooit misgaan met wat je deelt.

[17:16.6]
Dus het is altijd, ook als je niet wint, dan hou je er nog altijd meer positieve reacties aan over dan wanneer je helemaal niet hebt meegedaan. Heel goed, mooi. En jij Tje-Ier, wat zou jij de genomineerden willen meegeven? Ja, vooral niet twijfelig. Ik zou het gewoon doen.

[17:31.7]
Ongeacht of je nou wel of niet intern bent of je doet mee als marketeer, het maakt allemaal niks uit. Ik zou altijd aanraden om, als je genomineerd wordt, om het gewoon te doen. Want het zorgt niet alleen voor jezelf als persoon, dat je ervoor in de spotlight wordt gezet. Maar zeker ook voor de organisatie waar je voor werkt is het super waardevol.

[17:48.5]
Ik heb van bijna iedereen die heeft meegedaan aan de editie waar ik aan meedeed, heb ik natuurlijk ook gekeken van oké, maar hoe ziet die organisatie eruit? Wat voor mensen zoeken ze? Wat voor mensen werken er? Dus voor organisaties is het ook super interessant om als jouw medewerkers of als jouw recruiter genomineerd is om iemand wel te stimuleren en inderdaad wat Milou zegt te ondersteunen bij het vergaren van stemmen of voor die zichtbaarheid online.

[18:13.0]
Want het is eigenlijk continu gratis reclame. Ja nou en dat is misschien ook wel iets anders dan wat we gewend zijn. Wij willen ook veel meer de genomineerden al Met name ook online, maar ook samenbrengen. Dat ze ook aan elkaar iets hebben.

[18:29.1]
Dus dat ze ook van elkaar kunnen leren. Dat ze door elkaar geïnspireerd raken. Dus ook daar zit gewoon een win-win situatie. Je hebt er gewoon een leuk netwerk bij. Waardoor je dus ook nog heel veel meer leert. Waardoor je dus nog meer impact kunt maken.

[18:44.5]
Ik heb nog steeds in mijn dagelijkse netwerk dat ik mensen spreek met wie ik toen meegedaan heb. Dat je inderdaad eens kijkt wat kunnen we zakelijk voor elkaar betekenen. Ja absoluut. Ik heb een aantal gesprekken gevoerd na de meer van vorig jaar met partijen die zeiden van hé maar we moeten eens een keer met elkaar in contact komen want jij komt bij mogelijke klanten voor ons en andersom jij kan ons aandragen en daar kunnen we ook iets in betekenen.

[19:12.0]
Dus het opent zoveel deuren zowel zakelijk als persoonlijk. Het is ook gewoon een feestje, dat merkte ik ook. Het is een feestje om er mee te doen. Bij ons was het dan een gala-editie in het Wereldmuseum in Rotterdam. Super gave locatie, iedereen had zijn best gedaan om er goed uit te zien.

[19:30.5]
Dat zou ik ook willen meegeven aan iemand die twijfelt of iemand die sowieso meedoet. Ga er ook gewoon van genieten, want het is eigenlijk best wel leuk om te doen. Je bent met je vak bezig, je bent met jezelf bezig, met je eigen ontwikkeling. En je zet de organisatie waar je voor werkt, of ze nou op interne basis al vast is, ook gewoon een beetje in de spotlight.

[19:47.2]
En dat is ook mooi meegenomen. Nou, ik ook wel goed, Joey, dat jij de avond ook even benoemd. Want ik zou me kunnen voorstellen dat mensen het spannend vinden om ja te zeggen, omdat ze misschien bang zijn dat ze een hele presentatie moeten gaan.

[20:02.8]
...verzorgen aan 250 man die daar in de zaal zitten. Dat is niet het geval. We hebben zeven categorieën waarin prijzen worden uitgereikt. Het zijn dit jaar allemaal individuele categorieën. We hadden dus Bureau Recruiter, Interim Recruiter, de Sourcer, de Recruitment Marketeer, de Jong Talent en de...

[20:22.3]
Corporate Recruiter. Corporate Recruiter. De Intercedent. En dat is de nieuwe. En in plaats van het Recruitment Team is nu de Intercedent. We hebben zeven individuele categorieën. En dus er is geen tijd om al die categorieën en al die genomineerden een prestatie te laten verzorgen op het podium.

[20:44.5]
Dus hoef je niet bang voor te zijn. Ja, we gaan jou inzenden, gaan we gebruiken en gaan we gave dingen laten zien. Ja, als je op het podium komt omdat je hebt gewonnen, dan wordt er een vraag aan je gesteld. Maar dat duurt niet langer dan één of twee minuten. En dat zit voor de rest. Wordt gewoon een super toffe avond.

[21:01.0]
En heb je ook gewoon daarna ook nog steeds heel veel voordelen aan het feit dat je hier aan mee hebt gedaan. Even de allerlaatste vraag aan jullie allebei, want jullie zijn natuurlijk genomineerd geweest voor die meest invloedrijke recruiter.

[21:17.4]
Milou, wat maakte jou de invloedrijkste? Wat deed jij, welke impact maakte jij om invloedrijk te zijn? Ik heb uiteindelijk niet gewonnen, dus ik was niet de invloedrijkste. Maar je was wel genomineerd, dus iemand vond wel dat jij Ik denk dat het er heel erg om gaat binnen recruitment, zeker als bureau recruiter, dat je jezelf bent, dat je open communiceert en dat je doet wat je afspreekt.

[21:44.9]
Dat je je afspraken nakomt, dat je eerlijk en open, transparant communiceert en dat je op die manier ook een relatie opbouwt met bedrijven waarvoor je werkt, maar ook met je kandidaat. Dat dat het allerbelangrijkste is.

[22:00.8]
En als je één concreet voorbeeld moet noemen wat jou daarin uniek maakt of wat jou daarin invloedrijk maakt, welk voorbeeld zou dat dan zijn? Dat nog steeds, ook nu in mijn corporate recruitment baan, ik me er altijd bewust van ben dat je te maken hebt met mensen en dat het gaat voor een kandidaat om een nieuwe baan, wat een grote stap is.

[22:22.5]
Dat het voor een manager gaat om een nieuwe persoon in zijn team, maar ook het resultaat wat hij of zij met zijn team of met het bedrijf wil bereiken. Dus dat je ten alle tijden met mensen te maken hebt en dat is denk ik het allerbelangrijkste. Ja, mooi. En jij Jair, waar maak jij invloed mee?

[22:39.4]
Dat is toch weer dat jezelf verkopen. Daar moet je weer even over nadenken. Ik zit meteen te denken aan, ik heb recent de opdracht afgerond waar ik al werkte toen ik meede aan de meer. Dat is de veiligheidstegio in de ambulance Rotterdam-Rijnmond.

[22:54.9]
en daar wat voornamelijk daarmee toegevoegde waarde is geweest en wat ik ook terug heb gekregen bij hele ongemakkelijke afscheidsspeeches is dat ik nou in ieder geval het hoofd koel kan houden op het moment dat het dat de druk hoog is want zeker als intrimmer wordt je vaak gevraagd als de druk eigenlijk al te hoog is geweest en je nu brandjes mag gaan blussen.

[23:15.5]
Vergelijking ook voor de ambulance regio, hoofd koel houden inderdaad, brandjes blussen. Maar dat was oprecht wel zo. Dus hoofdkoel weten te houden en ook wel heel zorgvuldig willen gaan nadenken over. Tuurlijk, je hebt een bepaalde achterstand in dit geval van de Veiligheidsregio, toen ik net begon.

[23:35.8]
Maar we gaan niet nu met hagel schieten en zomaar mensen aannemen. Dus we moeten ook wel pas op de plaats maken en uiteindelijk wel heel veel tijd steken in het zorgvuldig werven en selecteren van de juiste personen. Daar ben ik heel blij mee en heel trots op dat dat is gelukt.

[23:51.8]
Ondanks het feit dat de nood gewoon letterlijk en figuurlijk hoog was. Gaaf, heel gaaf. Jullie zie ik sowieso 29 januari en ik spreek en zie jullie ook sowieso in het proces ernaartoe. Tussen 11 september en die 29 januari.

[24:09.4]
Als er genomineerden zijn die toch twijfelen, mogen ze bij jullie in de lucht komen en hun vragen stellen waardoor ze geholpen kunnen worden. Ze kunnen jullie via LinkedIn vinden.

[24:25.8]
We moeten wel opletten dat we niet aan belangenverstrengeling doen, omdat we natuurlijk ook deels in de organisatie zitten van de meer, maar dat gaat pas goed komen. Dat denk ik ook. Dank jullie wel nogmaals en voor iedereen die heeft geluisterd of heeft gekeken, succes met jullie proces, met jullie overwegingen en we zien jullie graag op het podium in januari 2026.

[24:50.1]
Zeker weten.

[24:54.8]
Heb jij een vraag over het proces? Of wil je gewoon insparren over het mooiste vak dat er is? Neem dan gerust contact op met Joris via zijn site jorisbeverhoeven.nl. Let op de B naar Joris.

Makers en gasten

person
Host
Joris Verhoeven
Host van de podcast 'Recruiter aan het Woord' en auteur van het boek 'Recruiter aan het Roer
person
Gast
Djaïr Barjanan
💥 Meest Invloedrijke Interim Recruiter 2024
person
Gast
Milou van Regteren
Talent Acquisition Partner Finance & Sustainability - Ahold Delhaize | Young Recruiters United bestuurslid
person
Producent
Peter van Dijk
Co-founder podcastvoorbedrijven.nl & MKB Helden. Founder Bureau of Sound
#21 - Van Nominatie tot Winnaar: Insiders onthullen de 'Meest invloedrijke recruiter' secrets
Uitgezonden door